Frank Peter Zimmermann © Harald Hoffmann/hänssler CLASSIC (Ausschnitt)
Wiener Symphoniker / Frank Peter Zimmermann / Hrůša
Wednesday
7
June
2017
19:30 – ca. 21:30
Großer Saal
Performers
Wiener Symphoniker
Frank Peter Zimmermann, Violine
Jakub Hrůša, Dirigent
Programme
Ludwig van Beethoven
Konzert für Violine und Orchester D-Dur op. 61 (1806)
Kadenz: Fritz Kreisler
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Zugabe:
Sergej Rachmaninoff
Prélude g-moll op. 23/5 (Bearbeitung: Fritz Kreisler) (1901)
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César Franck
Symphonie d-moll M 48 (1886–1888)
Note
Die Wiener Konzerthausgesellschaft und die Wiener Symphoniker widmen die Konzerte unter der Leitung von Maestro Jakub Hrůša im Namen aller Mitwirkenden dem Andenken an den großen Dirigenten und Musiker Jiří Bělohlávek (1946-2017).
Dieses Konzert wird im Rahmen einer Kooperation zwischen der Wiener Konzerthausgesellschaft und den Wiener Symphonikern durchgeführt. Bitte beachten Sie die mit dem Einzelkarten- oder Abonnementkauf verbundene Zustimmungserklärung laut dem Punkt »Datensicherheit (Kooperationsveranstaltungen)« in unseren Allgemeinen Verkaufsbedingungen.
Subscription series
Wiener Symphoniker
Package: Der Himmel voller Geigen
Festival
38. Internationales Musikfest
Links
https://www.wienersymphoniker.at
http://www.jakubhrusa.com
Presented by
Wiener Konzerthausgesellschaft
Primadonna
»Every good violin is an individual,« says Frank Peter Zimmermann. »And there are huge personalities among the Stradivari, every one of which is a Primadonna by itself. Each Stradivari has its own special personality, be it feisty or likeable. And every violinist tries to find their own specific voice. To use this analogy, it’s like when somebody has fallen in love with Tebaldi’s voice, they’ll be reluctant to switch to Callas.« The German violinist will perform Beethoven’s 1806 Violin Concerto with the Vienna Symphony Orchestra under Jakub Hrůša. But for Zimmermann, the most important thing for him when working together with an orchestra is their »joy in playing, their alertness and their intution«, more than the choice of instrument or bow. »For a violinist, the bow is even more personal«, says Zimmermann. »I can remember that Milstein would always be willing to lend someone his violin, but never his bow. With other violins that I’ve tried out, my bow made by James Tubbs was almost better than the one by Dominique Peccatte that I normally use.«