Monday MON 1 January 0001
Monday MON 1 January 0001
Monday MON 1 January 0001
Monday MON 1 January 0001
Monday MON 1 January 0001
Monday MON 1 January 0001
1
Sunday SUN 1 December 2024
6
Friday FRI 6 December 2024
15
Sunday SUN 15 December 2024
17
Tuesday TUE 17 December 2024
24
Tuesday TUE 24 December 2024
25
Wednesday WED 25 December 2024
26
Thursday THU 26 December 2024
19
Monday MON 19 December 2016
20
Tuesday TUE 20 December 2016
21
Wednesday WED 21 December 2016
22
Thursday THU 22 December 2016
24
Saturday SAT 24 December 2016
25
Sunday SUN 25 December 2016
26
Monday MON 26 December 2016
27
Tuesday TUE 27 December 2016
28
Wednesday WED 28 December 2016
29
Thursday THU 29 December 2016
30
Friday FRI 30 December 2016

Thomas Hampson © Kristin Hoebermann

Amsterdam Sinfonietta / Hampson

Monday 5 December 2016
19:30 – ca. 21:20
Großer Saal

 

Performers

Amsterdam Sinfonietta

Thomas Hampson, Bariton

Candida Thompson, Violine, Musikalische Leitung

Programme

Ludwig van Beethoven

An die ferne Geliebte op. 98 (Bearbeitung für Bariton und Streichorchester: Adrian Williams) (1815–1816)

Franz Schreker

Intermezzo op. 8 (1900)

Hanns Eisler

Ernste Gesänge (1962)

***

Edward Elgar

Introduktion und Allegro für Streichorchester op. 47 (1905)

George Butterworth

Loveliest of trees »Der lieblichste der Bäume« (Six Songs from »A Shropshire Lad«) (Bearbeitung für Bariton und Streichorchester: Adrian Williams) (1911))

When I was one-and-twenty »Als ich einundzwanzig war« (Six Songs from »A Shropshire Lad«) (Bearbeitung für Bariton und Streichorchester: Adrian Williams) (1911))

The lads in their hundreds »Die Jungen kommen zu Hunderten« (Six Songs from »A Shropshire Lad«) (Bearbeitung für Bariton und Streichorchester: Adrian Williams) (1911))

Is my team ploughin? »Ist mein Gespann am Pflügen?« (Six Songs from »A Shropshire Lad«) (Bearbeitung für Bariton und Streichorchester: Adrian Williams) (1911))

Frank Bridge

Lament für Streichorchester H 117 (1915)

Stephen C. Foster

Ah! may the red rose live always »Ach! Möge die rote Rose ewig leben« (Bearbeitung für Bariton und Streichorchester: Wijnand van Klaveren) (1850)

Hard times come again no more »Schwere Zeiten, kommt nie mehr zurück« (Bearbeitung für Bariton und Streichorchester: Wijnand van Klaveren) (1854)

Thomas Moore

Oft, in the stilly night »Oftmals in der schweigenden Nacht« (Bearbeitung für Bariton und Streichorchester: Wijnand van Klaveren) (1808)

The minstrel boy (Bearbeitung für Bariton und Streichorchester: Wijnand van Klaveren) (1798)

-----------------------------------------

Zugabe:

Franz Schubert

An die Leier D 737 (Bearbeitung für Bariton und Streichorchester: David Matthews) (1822–1823 ?)

Hugo Wolf

Anakreons Grab (Goethe-Lieder Nr. 29) (Bearbeitung für Bariton und Streichorchester: David Matthews) (1888)

Stephen C. Foster

Beautiful dreamer (Bearbeitung für Bariton und Streichorchester: Wijnand van Klaveren)

Subscription series VokalKlang
Package: Meisterstimmen

Links http://www.thomashampson.com
http://sinfonietta.nl

Presented by Wiener Konzerthausgesellschaft

Expressive vocal art

Expressive vocal art from Beethoven to the 20th century is the motto of the concert by Thomas Hampson and will provide impressive proof of how the lyric baritone – as he once said in an interview – is willing to push his voice to its dramatic limits, always with absolute control and poise. 

TICKET- & SERVICE-CENTER

Wiener Konzerthaus
Lothringerstrasse 20
A-1030 Wien

Telephone +43 1 242 002
Fax: +43 1 24200-110
ticket@konzerthaus.at

Opening and telephone hours
September to June

Monday to Friday 10.00 am to 6.00 pm
Saturday 10.00 am to 2.00 pm

July and August

Monday to Friday 10.00 am to 2.00 pm

Closed
September to June: Sundays and public holidays | 24th December | Good Friday
July and August: Saturdays, Sundays and public holidays
Please purchase your tickets on these days online.

Evening box office

1 hour prior to performances
Only ticket purchases and collections for the events of the respective day or evening can be made.

The Wiener Konzerthaus would like to thank all its sponsors and cooperation partners.