Performers
Schwanthaler Trompetenconsort
Franz Landlinger, Trompete
Wolfgang Gaisböck, Trompete
Bernhard Bär, Trompete
Bernhard Mühringer, Trompete
Martin Mühringer, Trompete
Christian Simeth, Trompete
Samuel Sigl, Trompete
Raphael Pouget, Trompete
Johannes Fuchshuber, Posaune
Alexander Georgiev, Pauken
Martina Schobersberger, Orgel
Margherita Maria Sala, Contralto
Programme
Musik von Johann Philipp Krieger, Antonio Caldara, Girolamo Fantini, Heinrich Ignaz Franz Biber u. a.
Improvisation
Einzugsmusik nach alter Tradition der Hoftrompeterkoprs. Nach einer Anleitung von Cesare Bendinelli (1542-1617)
Gottfried Reiche
Fanfare für drei Trompeten (1720 ca.)
Johann Philipp Krieger
Singet fröhlich Gott (1697))
Romanus Weichlein
Drei Duette (1695)
Pierre Philidor
Marche de timbales (1700 ca.)
Anonymus
Sonata à 5 Clarini C-Dur (Kremsier, 1670)
Antonio Caldara
Risvegliare metalli sonori (Arie für Alt aus »La Caduta di Gerico«) (1719 ca.)
Ferdinand Donninger
Aufzüge aus »Musikalische Vorstellung einer Seeschlacht«
***
Girolamo Fantini
Sonata a due trombe detta del Gucciardini (1638 ca.)
Antonio Caldara
Col sol fiato di poche trombe (Arie für Alt aus »La Caduta di Gerico«) (1719 ca.)
Girolamo Fantini
Sonate Nr. 8 detta del Nero für Trompete und Basso continuo (1638 ca.)
Heinrich Ignaz Franz Biber
Sonata à 7 für sechs Trompeten, Pauken und Basso continuo
Antonio Caldara
Qual piacer, o Tebro invitto (Arie für Alt aus »Lucio Papirio Dittatore«) (1719 ca.)
Heinrich Ignaz Franz Biber
Sonata Sancti Polycarpi à 9 (1673)
Note
Medienpartner Ö1 Club und Der Standard
Unterstützt von Classical Futures Europe und dem Creative Europe-Programm der Europäischen Union
Subscription series
Zyklus Resonanzen
4er-Zyklus Resonanzen
Festival
Resonanzen »In Feierlaune«
The Viennese imperial court has always been a safe address for musical extravagance. One of its aesthetic specialties, for example, was music for voice and virtuoso obbligato trombone and/or trumpet parts, such as those left by the court kapellmeisters Ziani, Fux or Caldara. Some rare examples of this can be experienced in the concert by the Schwanthaler Trompetenconsort, which also celebrates the winner of the 11th International Vocal Competition for Baroque Opera »Pietro Antonio Cesti« of the Innsbruck Early Music Festival 2020: Margherita Maria Sala is the new star in the alto sky and her voice is balm for the soul.