Performers
Christian Gerhaher, Bariton
Gerold Huber, Klavier
Programme
Robert Schumann
Sechs Gesänge op. 107 (1851)
Zwölf Gedichte op. 35 »Kerner-Lieder« (1840)
***
Die Hütte op. 119/1 (Drei Gedichte) (1851)
Warnung op. 119/2 (Drei Gedichte) (1851)
Der Bräutigam und die Birke op. 119/3 (1851)
Der Knabe mit dem Wunderhorn op. 30/1 (Drei Gedichte) (1840)
Der Page op. 30/2 (Drei Gedichte) (1840)
Der Hidalgo op. 30/3 (Drei Gedichte) (1840)
Es stürmet am Abendhimmel op. 89/1 (Sechs Gesänge) (1850)
Heimliches Verschwinden op. 89/2 (Sechs Gesänge) (1850)
Herbstlied op. 89/3 (Sechs Gesänge) »Durch die Tannen und die Linden« (1850)
Abschied vom Walde op. 89/4 (Sechs Gesänge) (1850)
Ins Freie op. 89/5 (Sechs Gesänge) (1850)
Röselein, Röselein! op. 89/6 (Sechs Gesänge) (1850)
Nachtlied op. 96/1 (Lieder und Gesänge) »Über allen Gipfeln« (1850)
Schneeglöckchen op. 96/2 (Lieder und Gesänge) (1850)
Ihre Stimme op. 96/3 (Lieder und Gesänge) (1850)
Gesungen op. 96/4 (Lieder und Gesänge) (1850)
Himmel und Erde op. 96/5 (Lieder und Gesänge) (1850)
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Zugabe:
Robert Schumann
An den Mond op. 95/2 (Drei Gesänge) (1849)
Subscription series
Lied
Links
https://www.gerhaher.de
»Oh Clara, what a bliss it is to write for song; I had long missed it.« So wrote Robert Schumann to his bride Clara Wieck in 1840, suddenly enthusiastic about composing songs. The song was to play an important role in the Schumanns' everyday married life - and ultimately his later songs in particular can also be seen as a kind of mirror of his soul. As a writer himself, Schumann worked intensively with the texts and played with contrasts, forms, textual omissions and tone painting in his compositions. The fantastic baritone Christian Gerhaher now performs a recital of selected works by the Romantic composer with Gerold Huber at the piano. He sees himself as a Schumannian: »For me, Schumann is the greatest artist of all« - an enthusiasm that is reflected in his interpretations.