Performers
John Malkovich, Diktator Satur Diman Cha (Schauspieler)
Sophie von Kessel, Caroline Thomas (Schauspielerin)
Martin Haselböck, Reverend Lee Dunklewood (Orgel, Musikalisches Konzept, Produzent)
Errol T. Harewood, Lt. Alexander Vronsky (Schauspieler)
Felix Dennhardt, Vincent Schluszman (Schauspieler)
Josef Rabitsch, Joseph Sokol (Schauspieler)
Valentin Ledebur, Neil Forrester (Schauspieler)
Franz Danksagmüller, Sounddesign, Live-Elektronik
Linda Wiesinger, Produktion
Christoph Hofer, Ton
Marcus Loran, Licht
Andrea Klien, Regieassistenz
Paul Sturminger, Video, Bühnenbildassistenz
Attila Plangger, Bühnenbildassistenz
Marie Sturminger, Kostümassistenz
Martina Theissl, Dramaturgische Assistenz
Renate Martin, Kostüme, Bühne
Andreas Donhauser, Kostüme, Bühne
Michael Sturminger, Regie, Produzent
Programme
Michael Sturminger
Just Call Me God: A dictator's final speech. Theaterstück
Szenische Produktion in englischer Sprache mit deutschen
Übertiteln
Johann Sebastian Bach
Toccata und Fuge d-moll BWV 565 (Auszüge) (1708 vor)
Richard Wagner
Der Ritt der Walküren (Die Walküre) (Auszüge in Bearbeitung für Orgel) (1852–1856)
Johann Sebastian Bach
Alle Menschen müssen sterben BWV 643 (Orgel-Büchlein) (Auszüge) (1713–1717 ca.)
Franz Liszt
Variationen über »Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen« S 180 (Auszüge) (1862–1863)
Martin Haselböck
A whiter Air
The Grand Anthem
Martin Haselböck, Franz Danksagmüller
Sound Collage
Grand Organ Macabre Harmonica
Bigger Than Life! / Grand Organ Improvisation / Psychocratic Barground
Improvisation
Grand Organ Cacophonia
The Final Waltz
Note
Medienpartner Der Standard
Subscription series
Orgel
Das STANDARD-Konzerthaus-Abo
Links
http://www.haselboeck.org
http://www.sturminger.com
http://www.danksagmueller.com
http://www.supersets.at
After their prize-winning psychological portraits of the serial killer Jack Unterweger and the womaniser Giacomo Casanova, the latest project of Michael Sturminger and John Malkovich is the highly topical Gesamtkunstwerk, combining theatre, film and music, entitled »Just Call Me God«. The piece is characterised by its fearless exploration of human limits and of the causes and mechanisms of tyranny, as Martin Haselböck and John Malkovich look into the dark soul of the dictator. When the charismatic Hollywood star meets the queen of instruments, the organ, the remarkable encounter is not only accompanied by Martin Haselböck’s own special compositions, but also organ works by Johann Sebastian Bach, César Franck, Charles-Marie Widor, Olivier Messiaen and György Ligeti.