Performers
Chaarts Chamber Artists, Ensemble
Regula Mühlemann, Sopran
Programme
»Fairy Tales«
Jacques Offenbach
Komm' zu uns (Die Rheinnixen)
Benjamin Britten
Be kind and courteous (Tytanias Arie aus »A midsummer night's dream« op. 64)
Come, now a roundel (Tytanias Arie aus »A midsummer night's dream« op. 64)
Henry Purcell
The plaint »O let me weep« (Arie der Juno aus »The Fairy-Queen« Z 629) (1692)
Edvard Grieg
Solveigs vuggesang »Solveigs Wiegenlied« op. 23/26 (Peer Gynt) (1874–1875)
En svane »Ein Schwan« op. 25/2 (1876/1894)
1. Satz: Der Brautraub, 2. Satz: Arabischer Tanz und 3. Satz: Peer Gynts Heimkehr (Peer Gynt-Suite Nr. 2 op. 55) (1874–75/1891)
Solveigs sang »Solveigs Lied« op. 23/19 (Peer Gynt) (1874–1875)
***
Jacques Offenbach
Alles hüllt sich in Dunkel (Arie aus »Die Rheinnixen«)
Giuseppe Verdi
Ninfe! Elfi! Silfi! … Sul fil d’un soffio eteseo (Feenlied der Nannetta aus »Falstaff«) (1893)
Claudio Monteverdi
Amor (Lamento della ninfa) (1638))
Edvard Grieg
Peer Gynt-Suite Nr. 1 op. 46 (1874–75/1888)
Jules Massenet
Ah! Douce enfant (Arie der Fee aus »Cendrillon«) (1899)
Adolphe Adam, Alfred de Clémenceau de Saint-Julien
Fée Rose (Flötensolo aus dem Ballett »La filleule des fées«)
Antonín Dvořák
Měsíčku na nebi hlubokém »Lied an den Mond« (Arie der Rusalka aus »Rusalka« op. 114) (1900–1903)
-----------------------------------------
Zugabe:
Felix Mendelssohn Bartholdy
Neue Liebe op. 19a/4 (Sechs Gesänge) (1832)
Charles Gounod
Ah! Je veux vivre »Ich will leben in dem Traume« (Walzerlied der Julia aus »Romeo und Julia«) (1867)
Note
Medienpartner Der Standard
Nach dem Konzert signiert Regula Mühlemann ihre CDs für Sie im Mozart-Saal-Foyer.
Subscription series
Das STANDARD-Konzerthaus-Abo
Links
https://regulamuehlemann.com
Regula Mühlemann and the international chamber ensemble CHAARTS are travelling on »wings of song«. They fuse grand opera, filigree Singspiel and brilliant orchestral suites into gripping immediacy. In the dialogue between the singer and eleven musicians, oases of the finest musicality as well as sound spaces of remarkable richness open up.
Embedded in Grieg's first Peer Gynt Suite, delicate fairy and wonder creatures cavort on the imaginary opera stage of this concert. With goblin-like episodes, delirious passages and romantic sound images, a musical arc of great narrative power unfolds.