Performers
Nikolaus Habjan, Kunstpfeifen, Conférencier
Ines Schüttengruber, Klavier, Cembalo
Prisma Wien
Thomas Fheodoroff, Violine
David Drabek, Violine
Ursula Kortschak, Viola
Ursina Braun, Violoncello
Szilárd Chereji, Violone
Programme
»Air«
Georg Friedrich Händel
Ouverture, Musette und Menuet (Alcina HWV 34) (Bearbeitung) (1735)
Di', cor mio, quanto t'amai (Arie der Alcina aus »Alcina« HMV 34) (Bearbeitung) (1735)
Gavotte, Sarabanda, Menuet und Gavotte (Alcina HWV 34) (Bearbeitung) (1735)
Sta nell' ircana »In the dark and stony cave« (Arie des Ruggiero aus »Alcina« HWV 34) (Bearbeitung) (1735)
Comfort ye, my people ... Ev'ry valley (Arie für Tenor aus »Messiah« HWV 56) (Bearbeitung) (1741)
Heinrich Ignaz Franz Biber
Sonata Violino representativa A-Dur (1681))
Christoph Willibald Gluck
Quel chiaro rio che a pena (Aria der Atalanta aus »La Corona«) (Bearbeitung)
Georg Friedrich Händel
Da tempeste il legno infranto (Arie der Cleopatra aus »Giulio Cesare in Egitto« HWV 17) (Bearbeitung) (1723–1724)
Lascia ch'io pianga (Arie der Almirena aus »Rinaldo« HWV 7b) (Bearbeitung) (1711)
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Wolfgang Amadeus Mozart
1. Satz: Allegro (Divertimento F-Dur K 125c) (1772)
Ich baue ganz auf deine Stärke (Arie des Belmonte aus »Die Entführung aus dem Serail« K 384) (Bearbeitung) (1781–1782)
Dies Bildnis ist bezaubernd schön (Arie des Tamino aus »Die Zauberflöte« K 620) (Bearbeitung) (1791)
Franz Schubert
Mein! D 795/11 (Die schöne Müllerin) (Bearbeitung) (1823)
Des Baches Wiegenlied D 795/20 (Die schöne Müllerin) (Bearbeitung) (1823)
Im Frühling D 882 (Bearbeitung) (1826)
Du bist die Ruh D 776 (Bearbeitung) (1823)
3. Satz: Scherzo. Presto und 4. Satz: Andantino. Thema mit Variationen (Klavierquintett A-Dur D 667 »Forellenquintett«) (1819)
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Zugabe:
Wolfgang Amadeus Mozart
Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen (Arie der Königin der Nacht aus »Die Zauberflöte« K 620) (Bearbeitung) (1791)
Note
Medienpartner Ö1 Club
Links
https://www.nikolaushabjan.com
http://ensemble-prisma.at
Nikolaus Habjan delights his audience with an art steeped in tradition. Artistic whistling has fascinated audiences as far back as the 19th century, when it quickly found popularity on the vaudeville and cabaret stages. While the »Queen of the Night« aria already makes a strong impression as a vocal performance, it seems almost inconceivable that one could whistle this masterpiece of coloratura. But it’s a piece of cake for art whistlers! Nikolaus Habjan brings the year to a close »in lofty heights« with charm and good humour using the sounds of a period instrument ensemble.