Performers
Tobias Moretti, Rezitation
wood sounds
Julia Moretti, Barockoboe
Florian Hasenburger, Violine
Wolfram V. Fortin, Viola
Pierre Pitzl, Barockgitarre, Viola da Gamba
Rainer Johannsen, Barockfagott
Georg Tausch, Perkussion
Stefan Gottfried, Cembalo
Programme
»My love is as a fever«
William Shakespeare
Wenn denn Musik für Liebe Nahrung ist (»Was ihr wollt«, II. Aufzug, 4. Szene) (um 1601)
Henry Purcell
Chaconne (The Fairy-Queen Z 629) (1692)
William Shakespeare
Die Liebe brennt in mir wie sehrend Fieber. Sonett 147 (Übertragung: Karl Kraus)
Henry Purcell
Chaconne (The Fairy-Queen Z 629) (1692)
William Shakespeare
Nie bin ich lustig, wenn ich liebliche Musik hör (»Der Kaufmann von Venedig«, V. Aufzug, 1. Szene) (Übersetzung: Frank Günther)
Henry Purcell
Dance for the fairies (The Fairy-Queen Z 629) (1692)
William Shakespeare
Wie oft, wenn deine flinken Finger leihen. Sonett 128 (Übertragung: Karl Kraus)
Henry Purcell
Hornpipe (The Fairy-Queen Z 629) (1692)
Franz Kafka
Das Schweigen der Sirenen (1917)
Henry Purcell
Jig (The Fairy-Queen Z 629) (1692)
William Shakespeare
Wie trank ich Eimer voll Sirenentränen. Sonett 119 (Übertragung: Karl Kraus)
Henry Purcell
Monkey's dance (The Fairy-Queen Z 629) (1692)
Wiliam Shakespeare
Der Körper stirbt nicht ... (»Romeo und Julia«, III. Aufzug)
John Dowland
Time stands still (The Third and Last Booke of Songs or Aires) (1603))
Hugo von Hofmannsthal
Erfahrung. Ich kann so gut verstehen die ungetreuen Frauen
Georg Friedrich Händel
Suite Nr. 1 F-Dur HWV 348 (Water Music »Wassermusik«) (7. Satz: Bourée und 8. Satz: Hornpipe) (1717)
Heinrich Heine
Traum der Sommernacht! (»Atta Troll«)
Thomas Preston
Uppon la mi re
Rainer Maria Rilke
Der Geist Ariel (Nach der Lesung von Shakespeares »Sturm«)
Henry Purcell
Chaconne g-moll Z 730 (1680 ca.)
William Shakespeare
Ich seh vielmehr, mach' ich die Augen zu. Sonett 43 (Übertragung: Karl Kraus)
Henry Purcell
Fantasia upon one note F-Dur Z 745 (1680 ca.)
William Shakespeare
Oh Gott, nach allem, was man hört und liest (»Ein Sommernachtstraum«, I. Aufzug, 1. Szene) (Übersetzung: Angelika Gundlach)
Thomas Bateson
The Nightingale (»The First Set of English Madrigales to 3, 4, 5 and 6 Voices«)
Albert Ostermaier
ihr müsst unbedingt eure gründe angeben. fabio
John Blow
Saraband for the Graces (Venus and Adonis) (1681)
Gavatt (Venus and Adonis) (1681)
Albert Ostermaier
wer gut hängt braucht keiner fahne zu folgen. narr
John Blow
A ground (Venus and Adonis) (1681)
Albert Ostermaier
ich bin nicht was ich bin. viola
John Blow
A ground (Venus and Adonis) (1681)
William Shakespeare
Ich sah dich ... (»Othello«) (Übertragung: Feridun Zaimoglu und Günther Senkel)
John Dowland
Come againe, sweet love doth now invite F I/66 (1597))
John Dryden
I attempt from Love's sickness to fly in vain (»The Indian Queen«, Grundlage der gleichnamigen Semi-Opera von Henry Purcell)
Henry Purcell
Chaconne (The Fairy-Queen Z 629) (1692)
-----------------------------------------
Zugabe:
William Shakespeare
Nun, und bis es Dämmrung wird (»Ein Sommernachtstraum«, V. Aufzug, 1. Szene)
Cole Porter
Brush up your Shakespeare
Note
Unterstützt von Kapsch
Medienpartner Ö1 Club
Subscription series
Grenzenlos Musik
Links
https://moretti.at
Tobias Moretti and the baroque ensemble wood sounds create an English evening entirely in the spirit of the Elizabethan age. The music of Henry Purcell and selected texts by William Shakespeare inspire each other. The title »My love is as a fever« is taken from Shakespeare's 147th sonnet and announces wild passions, but the continuation is completely open...
A master of the spoken word and six specialists of early music without blinkers of any kind promise an unconventional evening.