Performers
Christian Schmitt, Orgel
Christoph Sietzen, Schlagwerk
Programme
Sofia Gubaidulina
Detto I. Sonate für Orgel und Schlagzeug (1978)
Maki Ishii
Thirteen drums op. 66 für Percussion solo (1985)
Johann Sebastian Bach
Passacaglia c-moll BWV 582 (?)
***
Andrea Tarrodi
Poseidon (EA)
Kompositionsauftrag der Kölner Philharmonie (KölnMusik), der Bamberger Symphoniker – Bayerische Staatsphilharmonie, der Philharmonie Luxembourg und des Wiener Konzerthauses
Toshi Ichiyanagi
The Source (2005)
Jean Langlais
Alleluia (Sieben Konzertetuden für Pedal solo) (1983)
Camille Saint-Saëns
Danse macabre. Symphonische Dichtung g-moll op. 40 (Bearbeitung für Schlagzeug und Orgel: Christian Schmitt und Christoph Sietzen) (1874)
-----------------------------------------
Zugabe:
Modest Mussorgski
Die Hütte der Baba-Jaga (Bilder einer Ausstellung) (Bearbeitung: Christian Schmitt und Christoph Sietzen) (1874)
Das große Tor von Kiew (Bilder einer Ausstellung) (Bearbeitung: Christian Schmitt und Christoph Sietzen) (1874)
Note
Freie Platzwahl
Subscription series
Orgel
Links
https://www.christianschmitt.info
http://www.christophsietzen.com
They only need two instruments to make entire orchestral compositions resound: the two exceptional talents Christian Schmitt on organ and Christoph Sietzen on percussion. When they pull out all the stops, sonorous paintings with clattering skeletons by Camille Saint-Saëns build up, but also virtuoso cascades of sound by Jean Langlais - because each of them knows in his own way how to elicit fine nuances from his monumental instrument. They have already performed several times as soloists at the Wiener Konzerthaus, and now they can be heard here for the first time as a duo. The program also includes the premiere of »Poseidon«, a work for organ and percussion by the Swedish composer Andrea Tarrodi.