Performers
Asmik Grigorian, Sopran
Lukas Geniušas, Klavier
Programme
Peter Iljitsch Tschaikowsky
Sred shumnovo bala »Inmitten des eitlen Getriebes« op. 38/3 (Sechs Romanzen) (1878)
Snova, kak prezhde, odin »Wieder – wie früher« op. 73/6 (1893)
Romanze f-moll op. 5 (1868)
Scherzo humoristique op. 19/2 (Six morceaux) (1873)
Net, tol'ko tot, kto znal »Nur wer die Sehnsucht kennt« op. 6/6 (Sechs Romanzen) (1869)
Sljoza drozhit »Eine Träne zittert« op. 6/4 (Sechs Romanzen) (1869)
Dumka: Russische Landszene c-moll op. 59 (1886)
Blagoslawljaju was, lesa »Ich segne euch, Wälder« op. 47/4 (1880)
Ne sprashivaj »Frage nicht« op. 57/3 (Sechs Romanzen) (1884)
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Sergej Rachmaninoff
V molchan'ji nochi tajnoj »In der Stille der Nacht« op. 4/3 (Sechs Lieder) (1890)
Ne poj, krasavica »Singe nicht, schöne Geliebte« op. 4/4 (Sechs Lieder) (1892–1893)
Ditya kak tsvetok tï prekrasna »Du bist wie eine Blume« op. 8/2 (Sechs Lieder) (1893)
Son »Traum« op. 8/5 (Sechs Lieder) (1893)
Vesennije vody »Frühlingsfluten« op. 14/11 (Zwölf Lieder) (1896)
O, ne grusti »Ach, trau're nicht um mich« op. 14/8 (Zwölf Lieder) (1896)
Ja zhdu tebja »Ich harre dein« op. 14/1 (Zwölf Lieder) (1894)
Sumerki »Dämmerung« op. 21/3 (Zwölf Lieder) (1902)
Zdes' khorosho »Hier ist es schön« op. 21/7 (Zwölf Lieder) (1902)
My otdokhnyom »Lass uns rasten« op. 26/3 (15 Lieder) (1906)
Dissonans »Dissonanz« op. 34/13 (14 Lieder) (1912)
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Zugabe:
Sergej Rachmaninoff
Oni otvechali »Die Antwort« op. 21/4 (Zwölf Lieder) (1902)
Ne ver'mne, drug! »Glaubt mir nicht, Freund!« op. 14/7 (Zwölf Lieder) (1896)
Note
Das Konzert wird von Amra & Rainer Deisenhammer im Rahmen des Wiener Konzerthaus Circles unterstützt.
Subscription series
Lied
Links
https://www.asmik-grigorian.com
https://geniusas.com
Asmik Grigorian's international breakthrough came at the 2018 Salzburg Festival, when she made her sensational role debut as Salome in Romeo Castellucci's production. This breakthrough has changed a lot in the life of the Lithuanian-born soprano: »I no longer have to fight for my freedom. All my life I have fought to be who I am; to say what I think; to perform how I want; to drink what I want, whatever. I'm still the same. The difference is: today I don't have to fight for it. [...] That's a kind of power that protects my freedom. And freedom is substantial for me. Without freedom, I can't create anything.«
The powerful singer can now be experienced at the Wiener Konzerthaus with an extraordinary program: Romances by Peter Ilyich Tchaikovsky and Sergei Rachmaninoff. »Most of Rachmaninoff's romances really call for operatic power. In fact, he wrote 'mini-operas' that last only a few minutes«, Asmik Grigorian sums up.