Performers
Polina Osetinskaya, Klavier
Programme
Johann Sebastian Bach
Konzert für vier Klaviere a-moll BWV 1065 (Bearbeitung: Florian Noack) (?)
Jesus bleibet meine Freude (Herz und Mund und Tat und Leben BWV 147) (Bearbeitung: Wilhelm Kempff) (1723)
Wachet auf, ruft uns die Stimme BWV 140 (Bearbeitung: Wilhelm Kempff) (1731)
Sinfonia »Hirtenmusik« (Weihnachtsoratorium BWV 248) (Bearbeitung: Asiya Korepanova) (1734–1735)
Jauchzet, frohlocket (Weihnachtsoratorium BWV 248) (Bearbeitung: Asiya Korepanova) (1734–1735)
Die Seele ruht in Jesu Händen (Herr Jesu Christ, wahr' Mensch und Gott BWV 127) (Bearbeitung: Harold Bauer) (1725)
Chaconne (Partita Nr. 2 d-moll BWV 1004) (Bearbeitung für Klavier: Ferruccio Busoni) (1720/1897)
***
Peter Iljitsch Tschaikowsky
Marche (Der Nussknacker op. 71) (Bearbeitung: Mikhail Pletnev) (1891–1892)
Danse de la fée-dragée »Tanz der Zuckerfee« (Der Nussknacker op. 71) (Bearbeitung: Mikhail Pletnev) (1891–1892)
Tarantella (Der Nussknacker op. 71) (Bearbeitung: Mikhail Pletnev) (1891–1892)
Scene in the forest (Der Nussknacker op. 71) (Bearbeitung: Mikhail Pletnev) (1891–1892)
Trepak »Danse russe« (Der Nussknacker op. 71) (Bearbeitung: Mikhail Pletnev) (1891–1892)
Danse chinoise (Der Nussknacker op. 71) (Bearbeitung: Mikhail Pletnev) (1891–1892)
Pas de deux (Der Nussknacker op. 71) (Bearbeitung: Mikhail Pletnev) (1891–1892)
Scherzo (Symphonie Nr. 6 h-moll op. 74 »Pathétique«) (Bearbeitung für Klavier: Samuel Feinberg) (1893)
Subscription series
Klavier im Mozart-Saal
Links
https://osetinskaya.com
Polina Osetinskaya is known for her well thought-out programs. Music critics praise her to the skies: the Russian pianist is »a musical treasure« and »her feeling for the pulse of the music she plays is as natural as breathing - you can't teach that.« Osetinskaya loves to devote herself to the compositions of Johann Sebastian Bach. She now performs his music in the Mozart Hall in virtuoso arrangements by master pianists of the early 20th century. Seemingly effortlessly, the pianist plays her way through the demanding runs full of energy and enthusiasm and immerses the audience »in the wonderful world of this music« with her »airy, fun Bach playing«. In the second half of her program, she devotes herself to piano transcriptions of Tchaikovsky's »The Nutcracker« and the energetic Scherzo from his Sixth Symphony.